Stickat, mönstrat, 70-tal och alldeles underbart !


Kan man göra annat än älska hösten och dess utbud av koftor, stickade tjocktröjor, vantar, mössor och halsdukar ?!

När det inte regnar och blåser isbjörnar, utan bara är så där härligt höstfint, med sol och vackra färger på löven .. och mitt hår :P




Var in en sväng på Carlings idag, bara för att se om man kunde hitta något litet smultron, och det gör man faktiskt nästan på alla affärer, alltid finns det något litet som man kan fynda, ta med hem och älska ! 

Men jag till min egna förvåning ville köpa upp hela affären + den vackra man som jobbar där :)

mycket stickat, mycket mönster mycket mys !
Det är väl det jag är lite inne på nu tror jag, mys .

En Jokkmokk känsla är jag ute efter ... ett annat ord skulle väl vara en mer bohemisk look .
Då känns en mönstrad 70-tals inspirerad kofta eller tröja toppenlyxigt och jätte rätt !





Dagens look


Jag lämnar mycket åt fantasin här märker jag !

Jag har iaf på mig en stickad kofta från Bik Bok modell höst -08, men den funkar minst lika bra om inte bättre i år !

Stuprörs jeans och vita sneakers .
Köpte även en stickad blå mössa idag på Åhlens (over size) lägger upp bild på den sen .

Sen kan ni skymta min absoluta favorit väska, eller axelbandet iaf :)
Den har aldrig känts så rätt som den gör nu, 30 kr på Myrornas i Gävle, Smuuultron !!!


Pussis




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0